Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 15 april 2011

Geen heimwee naar Farmville

Iedereen die op Facebook zit heeft weleens een uitnodiging gehad om mee te spelen aan Farmville. Voor degenen die het niet kennen. Het is een spel op internet waarbij je als eigenaar van een stuk grond dit moet bewerken (gewassen planten, op tijd bewateren etc). Dé computernerd van NL, Alexander Klöpping, zegt gisteravond in DWDD, dat er wereldwijd dagelijks 70 miljoen mensen aan dit spel meedoen ! Stel je voor, managers die even een vergadering verlaten om "de tomaten water te geven" !
Een jaargenoot van mij, een serieuze en volgens mij stabiele vent, leefde ook dagelijks enige uren in een door hem geschapen virtuele wereld. Hij had op Facebook een andere naam dan in de echte wereld, zaaide tijdig zijn maïs in Farmville etc. Ieder zijn ding, zou je zo zeggen.
In deze dagen, na de schietpartij in Alphen aan de Rijn, is er weer veel aandacht voor de effecten van het leven in de virtuele wereld en de realiteit. Jongeren die regelmatig gewelddadige computergames spelen, zouden ook weleens een wapen kunnen of willen leegschieten in de echte wereld. Tot je 18e levensjaar zouden de hersenen nog niet voor 100% volgroeid zijn en er dus bij wat labiele gasten inderdaad een risico bestaan op naäap-gedrag. Ik weet er alles van. Als jochie van een jaar of negen ging ik regelmatig zondagmiddags naar het Haagse Rembrandttheater waar ik me vergaapte aan westerns met Roy Rogers. Terug naar huis rende ik dan galopperend als een paard en schietend met een klappertjespistool over de Gouverneurlaan terug naar huis. Ik wás Roy Rogers. 
Met mij is alles redelijk goed gekomen. Tenminste, als je dat kunt zeggen van een 63-plusser die zich nu hele dagen staat af te beulen in zijn boomgaard, moestuin en op zijn wijngaard. Nee, niet in Farmville, maar hier in de echte wereld in Zuid Spanje. Mijn spierpijnen zijn echt niet virtueel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten