Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 26 april 2011

Eén, twee, iPhone, en weg is je privacy

Naar dezer dagen blijkt, slaat Apple continue de locatie op van je iPhone. Moet je daar nu verdrietig om zijn ? Onze privacy gaat ons wel zeker aan, maar beperkt zich tot bepaalde zaken die we echt privé willen houden. Waar ik de afgelopen maanden was met mijn iPhone mag iedereen - dus Apple ook - best weten. Ik ben geen lid van een obscure secte, heb geen geheime buitenechtelijke relatie, ben geen drugskoerier, geen lid van een terreurorganisatie, geen belastingontduiker, geen hoerenloper, geen pedofiel, geen veelpleger etc. Dus ik heb eigenlijk niet zoveel te verbergen. Volgens mij slaat ook elke provider je belgedrag en bellocatie op in hun computer. Als de overheid daarom vraagt, dienen ook de providers de data stante pe te leveren. Dus ik begrijp al die commotie over Apple niet zo. Met slimme software (iPhonetracker) kun je zien wat Apple ziet. Hierbij een afdruk van “iPhone van JanCastenmiller” van de afgelopen maanden. Klopt best redelijk. Zo te zien ben ik eigenlijk best een beweeglijk mannetje. Het zijn alleen de “movimientos” (bewegingen) in NL. Die in Spanje houd ik maar even “privado”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten