Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

dinsdag 27 augustus 2013

Afleiding

We dachten dit jaar wat minder druiven te laten drogen tot rozijnen. Nu na ruim een week de meesten wel redelijk zijn, gaan we ze na de lunch even sorteren. De rozijnen van de tros, per stuk steeltje eraf en in een paar dozen. Het blijken er toch weer veel meer te zijn dan gedacht. We zijn tegen half negen vanavond klaar. Hier rechts een plaatje van zo'n droogbedje waar ik het eerder over had. Tijdens dit toch wel geestdodende werk, luisteren we als afleiding via de iPad naar de Nederlandse zender Radio1. De hele namiddag volop informatie, interviews en discussie over Syrië. En de nu toch wel op handen zijnde militaire acties van de USA en zijn bondgenoten. Op Facebook plaatste ik vanochtend al onderstaand schema over de verhoudingen in het Midden-Oosten. Duivelse dilemma's voor Obama c.s. Maar uit dit schema leren we weer één ding. Niks geen democratie herstellen of represailles voor de gifgas-aanvallen. De lijntjes laten haarscherp de handelsbetrekkingen zien. Of het nou om gas en/of wapens gaat. Als al mijn rozijnen in de dozen liggen ben ik weer een stuk wijzer. En bevreesd, dat één Amerikaanse cruise-missile op Syrië een totale oorlog in het hele Midden-Oosten tot gevolg heeft

Geen opmerkingen:

Een reactie posten