Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 1 augustus 2013

Uit het niets.

Of het aan de snelheid van Post.NL of de Spaanse Correos heeft gelegen weet ik niet. Maar dit papieren boek kreeg ik afgelopen week als mijn eerste verjaardagscadeau al in mijn postbus. Nogmaals muchos gracias, familie van Dijk !
Inmiddels heb ik het bijna in één ruk uitgelezen. Zal het zeker vaker raadplegen.
Na het lezen enkele jaren geleden van Willem Middelkoop's boek "Als de dollar valt" waren bij mij al de ogen open gegaan. De dollar wordt door de FED (de gezamenlijke Amerikaanse banken) gedrukt. Zonder controle van de overheid en inspraak door het volk, drukt de FED gewoon dollars bij als zij dat nodig vindt. In het onthullende boek "Geld komt uit het niets" van Ad Broere lees ik met stijgende verbazing, dat dit nu ook in Europa gebeurt met de Euro ! De banken maken geld uit het NIETS ! Er is in Bazel zelfs een geheime bank van bankiers (de BIS) waar geen enkele overheid controle over heeft. Op een enkele aanmaning van de BIS mogen/moeten de landen betalen ! Idem dito met het ESM. Mijn vertrouwen in het huidige stelsel ebt steeds meer weg. Wat een boeven ! Ik begrijp, dat SP en PVV in NL groeien.
Als meer mensen dit boek gaan lezen, kan het weleens een hete herfst gaan worden. Wie weet, ga ik dan ook - voor de eerste keer in mijn leven - de straat op. Demonstreren voor een geheel ander financieel stelsel. Van onze politici (zelfs die van D66, SP en PVV) hoeven we niks te verwachten. Ze zijn volkomen gegijzeld door het systeem. Geld als betaalmiddel kan nooit uit het niets worden gecreëerd. Gelukkig blijft de zon hier elke dag wel helemaal voor niets opkomen..... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten