Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 2 augustus 2013

Tropenjaren

De dag die je wist dat ie zou komen. Mijn iPad laat regelmatig een toontje horen. Het zijn de vele verjaardagswensen op mijn Facebook-tijdlijn en e-mails. Met af en toe ook een telefonische gelukwens.  Toch geen groot feest hier op de berg. We hebben gekozen om mijn 66e Geburtstag in alle rust door te brengen. Na de afgelopen 10 dagen hier opgetrokken te hebben met allervriendelijkste Brabantse vakantiegangers, is een dagje relaxen ook wel lekker. Er is vannacht met storm en onweer nog warmere lucht vanuit de Sahara richting Andalucía gestroomd. Gelukkig hele droge lucht, dus goed te doen. We lezen over tropische temperaturen ook in NL. Maar met een hoge vochtigheidsgraad. We moeten gelijk denken aan onze ervaringen met die vochtige hitte in Singapore, Darwin en Suriname. Geen ideaal leefklimaat voor ons.   
Tijdens het genot van een moot zalm en een heerlijke witte wijn op onze patio filosoferen Mike en ik tijdens de lunch over het fenomeen tropenjaren. Volgens velen hebben we ze toch wel gehad. Wij zijn niet van die achteromkijkers en blijven op onze highway of life vooruit kijken. Er ligt nog een hele toekomst voor ons. ¡ Salud !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten