Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 21 augustus 2013

Geduld

We zijn er vaak langs gereden, op de weg tussen Sayalonga en Archez. En hebben het bordje Cementerio Redondo (het ronde kerkhof) even zovele keren gezien. Vanmiddag - terugkerend vanuit Cómpeta - stoppen we toch even als we dat bordje weer zien. Onderaan de weg, even buiten het dorp Sayalonga ligt dit aparte kerkhof. Niet alleen de boven elkaar gestapelde graven zijn rond, de vorm van het hele kerkhof is rond. Schijnt uniek in Spanje te zijn. Een volgend keer rijden we naar beneden en zullen dit kerkhof eens van naderbij bekijken. De doden hebben alle geduld.
Voor wat betreft het oogsten van de druiven voor de wijn, moet ook ik wat geduld hebben. Niet deze week, maar pas over 15 dagen mag ik van de expert José Martín Roja (bijgenaamd El Carmena) de druiven gaan oogsten. Dan moeten de trossen volgens José ook nog eens 5 dagen op bedjes in de zon liggen. Daarna verwacht hij mij in zijn Cortijo Lo Caño, waar hij voor wijnboertjes zoals ik zijn pers klaar heeft staan. De laatste wijn van 2012 heb ik inmiddels uit het grote wijnvat geheveld. Toch nog bijna 30 liter heerlijk op Amerikaans eiken gerijpte moscatel-wijn. We hebben het vaatje in de keuken en een aantal flessen mee gevuld. In onze agenda's staat 10 september alvast genoteerd als productiedatum voor de Moscatel de Casa Domingo 2013.    

2 opmerkingen: