Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 26 augustus 2013

Festival Tres Culturas dag 4


De hele zondag gisteren is het zwaar bewolkt. Geen zon. Wel heet want de luchtvochtigheid is groot. Dit keer geen traditionele zondagse vislunch, maar Chinees. Toch even op de weersite kijken : in de avond/nacht 70% kans op regen ! Mike zorgt, dat alle kussens etc die sinds begin juni dag en nacht buiten liggen nu op overdekte plekken komen. Ik haal de druiven/rozijnen van het wijnveld en leg ze op de vloer van de overdekte buitenkeuken. Ze moeten nog een dag of twee drogen, dan is het sorteren geblazen. Als ze nu nat zouden worden, wellen de rozijnen weer op tot druiven ! Op de hier in de campo aangelegde (gemetselde) bedjes is een voorziening, dat je er een zeil over kan spannen. De komende maanden moet ik maar eens één of twee van die bedjes gaan bouwen. Enige tijd geleden passeerden we in Almáchar een finca met wel heel veel van die bedjes, zie onderste foto.
Als we tegen achten regenklaar zijn, besluiten we maar niet naar de laatste concerten te gaan. Misschien een beetje festivalmoe ? In elk geval zoeken we ons bedje (!) wat eerder op dan de afgelopen dagen. Rond middernacht gaat het inderdaad regenen, een bui en daarna miezeren. Via Twitter lezen we dan, dat het afsluitende concert (in de open lucht uiteraard) op het grote Plaza i.v.m. de regen voortijdig stopt. De maandagochtend begint zonnig, dus sleep ik de druiven/rozijnen weer op de patio in de zon....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten