Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 15 augustus 2013

Hemelen

Vandaag is in meerdere opzichten een bijzondere dag. Hier in Spanje wordt de Día de la Asunción - de Maria-Tenhemelopneming - nog echt gevierd. Het is een wettelijke feestdag en vrijwel alles is gesloten. Hemelvaart, hemelen. 


Ik denk deze dagen veel aan twee Amerikaanse presidenten die het werkwoord hemelen al jaren geleden hebben toegepast.
Toeval of niet, maar het vandaag precies 40 jaar geleden is, dat Richard Nixon de dollar officieel ontkoppelde van de goudstandaard. Door het fiat geldsysteem (het door banken geld maken uit niets) zijn we vandaag verwikkeld in een enorme globale financiële crisis.
John F. Kennedy draaide in 1963 de macht van die banken (FED) terug. En lees hier wat er enkele uren na zijn moord gebeurde. Ik denk, dat straks mijn groentetuin maar weer eens in ga...  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten