Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 22 augustus 2013

Linke soep

De watertemperatuur van het zwembad is al dagen tegen de 30 graden. We noemen het hier dan ook baantjes trekken in soepwater. Voordat we ons straks in de eerste dag van het Festival Tres Culturas gaan storten, zwemmen we natuurlijk eerst onze dagelijkse baantjes. Het wordt zwemmen in linke soep. Als ik tevoren namelijk met het schepnet het water nog wat kuis, ontdek ik tussen wat dooie vliegen en wespen deze gast. Een heuse schorpioen. Mij alleen bekend van plaatjes en achter glas in Artis. Deze jongen ligt dood op de bodem van het zwembad, maar toch. In al die jaren hier in de campo hebben we nog al wat vervelende en giftige en gevaarlijke exemplaren uit de locale fauna zien voorbijkomen : diverse soorten slangen, duizendpoten, padden, ratten, wilde zwijnen etc. etc. Maar dit is in 13 jaar de eerste schorpioen. Hopelijk hoeven we niet kennis te maken met de rest van zijn familie. Het is niet voor niets, dat Mike me steeds waarschuwt om mijn werkschoenen met sokken en een lange broek te dragen als ik het land op ga. En met al die openstaande deuren hier is het wel zo'n veilig gevoel, dat we in een klamboe slapen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten