Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zaterdag 31 augustus 2013

Sokken

"Dit boek is het beste boek dat ik het afgelopen jaar heb gelezen en toen ik het uit had was ik vier weken van mijn sokken". Als schrijfster (en lottowinnares !) Marjan Berk zo'n uitspraak doet over een boek, dan word ook ik wel erg nieuwsgierig. Het is alweer een tijdje geleden, dat ik haar lyrische recensie las over HhhH, het schrijversdebuut van Laurent Binet. Deze roman stond daarom alweer een tijdje op mijn leeslijst. Afgelopen week dan eindelijk het boek gedownload en gelezen. Het boek - voluit "Himmlers hersensen heten Heydrich" - gaat over de moordaanslag op Reinhard Heydrich, een van de meest wrede nazi's, in Praag tijdens de Tweede Wereldoorlog. Zelden heb ik zo'n gedetailleerde en goed gedocumenteerde reconstructie van een historisch voorval gelezen. Opvallend is hoe deze jonge Franse auteur beschrijft hoe het boek tot stand komt. Het is inderdaad een boek dat een paar dagen blijft hangen en dat me zeker twee dagen van mijn werk afhoudt. Er moet nog wat haardhout worden gezaagd en er is een lijstje met klusjes op het land. Morgen maar weer eens mijn werksokken opzoeken.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten