Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 12 augustus 2010

Fotoshoot, van vlinders.

Het wemelt (gek woord, eigenlijk) momenteel van de vlinders. Met mijn Nikon met 70-300 mm zoomlens ga ik vanochtend op vlinderjacht en maak enkele tientallen mooie plaatjes. Eigenlijk zie je het resultaat van de foto's pas zodra je ze op de computer hebt gezet en in iPhoto nog wat uitvergroot. Ik dacht een etende Cicade te hebben gefotografeerd (zie boven). Blijkt het na zoeken op internet een kolibrievlinder (macroglossum stellatarum) te zijn. Prachtig hoe hij (of zij ?, dat kan ik weer niet zien) met zijn uitschuiftong het nectar uit een lantana-bloem zuigt. Met het blote oog was dat niet te zien. Ze schijnen ook in NL voor te komen.

Nou hieronder dan een foto van een mooie grote vlinder. Het is geen zebravlinder, die heeft zijn strepen horizontaal. Kom er op internet niet achter wat het dan voor soort is. Ben ook weer niet zo fanatiek, dat ik een uur op internet ga zitten zoeken. Het gaat mij vooral om de mooie plaatjes. Print ik uit als ansichtkaart die Mike dan weer kan vesturen. Maar wie de vlinder herkent, mag het zeggen. Gebruik dan de onderstaande reactie-kolom s.v.p. 

1 opmerking: