Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

donderdag 26 augustus 2010

Volle maan en plukkende Miguel

Als gisteravond de volle maan opkomt boven de Loma de la Cruz, lijkt het net alsof de electriciteitsmast een ballon opblaast. "Foto !" roept Mike. Maar die maanopkomst gaat sneller dan ik mijn camera met telelens kan pakken. Ben net enkele seconden te laat. Toch mooi gezicht.
Vanochtend vroeg is "onze" Miguel (84 jaar !) alweer bezig met het plukken van de druiven. In een jute zak gaat het steeds de berg af. "Poco a poco" (steeds een beetje), alles op zijn gemak. Tot tegen enen, dan is het echt te heet. En "mañana" is er weer een dag. Er hangt nog zeker voor twee weken te plukken aan druiven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten