Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 15 augustus 2010

Libellen geland...

Aan het eind van de middag vliegen boven het zwembad steeds twee libellen. Ze schijnen muggen en motjes te eten. Het zijn echt behoorlijk grote exemplaren. Ze doen aan een soort luchtdansen. Er is een fraai rood exemplaar en een "gewone". Tsja, wie zal het mannetje of vrouwtje zijn ? Ze zijn helaas te snel en beweeglijk om ze in de vlucht te kunnen fotograferen. Als ze even landen op de tegels langs het zwembad kan ik ze vastleggen. Op Wiki wordt vermeld, dat er bijna 5.800 verschillende soorten libellen zijn. Dus bespaar ik me de moeite om ze te determineren. Overigens frappant te zien hoe sommige types helikopters op die bovenste libelle lijkt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten