Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 15 mei 2011

Ajax kampioen en Nerja viert feest


Een schommelstoel, een scheepsanker, satelietschotel en dito ontvanger, koffiezetaparaat, broodrooster, gereedschap etc. Met een auto vol met dit en meer overtollige huisraad vanochtend al vroeg naar de Rastrillo (curiosamarkt) van Nerja gereden. Te gast op de vaste plek van Jan en Maya maar eens geprobeerd het spul, dat in de weg staat, te verkopen. Met mijn Amsterdamse vrijmarktgevoel moet dat wel lukken. Rond half negen, bij het openen van de markt, zwermen al talloze ,voornamelijk Marokkaanse, aspirant-kopers rond mijn spulletjes en brengen een bod uit. Gereedschap e.d. is zo weg, maar voor de wat duurdere zaken wil ik toch mijn prijs hebben. Het wordt een lange ochtend en een rustige markt. De ervaren standhouders klagen.

Het is in Nerja vandaag Fiesta de San Isidro, dus iedereen staat langs de weg om naar de optocht van bijna 100 versierde wagens van Nerja naar Maro te kijken.
Ik heb het gehad met die Rastrillo, maar wil wel naar huis met een lege auto. De onverkochte spullen doe ik maar cadeau aan de rijdende kringloopwinkel van Maya's broer Leo, die ook vandaag een slechte omzet had.

Met een paar tientjes "winst" op zak dan snel naar huis. Het geluk is vandaag toch nog aan mijn zijde. Ik ontdek een leuke website waar live (en gratis !) de spannende voetbalwedstrijd Ajax-Twente gevolgd kan worden. Met een hele enthousiaste en deskundige Spaanse commentator ! Het gaat om het landskampioenschap 2011. Als Amsterdammer zie ik met genoegen Ajax verdiend met 3-1 winnen ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten