Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 20 mei 2011

Sprinkhaan gezonder dan kroket

Tijdens het werken in de tuin kom je ze weer veel tegen. Flinke sprinkhanen in uiteenlopende kleuren. Deze geelbruine jongen van bijna 15 cm fotografeer ik vanochtend. Ze doen zich tegoed aan de allerlei planten en bomen. Ook vreten ze helaas aan het blad van onze fruitbomen. Toch gebruik ik geen gifspuit, maar laat de natuur zijn gang gaan. Af en toe zien we een kleine zangvogel met zo'n sprinkhaan - even groot als de vogel zelf - in de bek wegvliegen.


Werkend op het land bedenk ik een andere oplossing om de schade aan de fruitbomen te beperken: ze zelf vangen. En dan direct in een plastic bakje in het vriesvak van de koelkast zetten. Even diepvriezen om daarna te bereiden om op te eten. Een aardig recept staat op www.smulweb.nl. Ze zijn enorm proteïnerijk en schijnen naar garnalen te smaken.
Binnenkort maar eens proberen...... Op dit blog doen we wel verslag van onze ervaringen. 


Voor het kweken van sprinkhanen wordt aanzienlijk minder koolstofdioxide verbruikt dan voor rundvlees. Dus  het lijkt een kwestie van tijd, dat sprinkhaan op ieders menu komt. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten