Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

zondag 3 juli 2011

Andalucía in één gedicht

De Andalusische steden spreken al eeuwen tot de verbeelding. Ontelbare aantallen boeken en reisgidsen zijn over deze fraaie steden en hun omgeving al gepubliceerd. Maar de steden blijven moeilijk te omschrijven. Volgens mij is het de Sevillaanse poeta (dichter) Antonio Machado (1875-1939) aardig gelukt. Ik lees vandaag zijn navolgende gedicht (vertaald in Nederlands). 


         Van Cádiz tot Sevilla
          Cádiz, betoverende helderheid,
         Granada, heimelijk wenende                     
         waterstroom,
         Romeins en Moors zwijgend        
         Córdoba,
         Zingend Málaga, 
         Gulden Almería
         Zilverglanzend Jaén,
         Huelva, stad der karvelen,
         en ...... Sevilla

Geen opmerkingen:

Een reactie posten