Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 18 juli 2011

Loonsverlaging

Al bijna twee jaar neemt de Spaanse regering maatregel op maatregel om de overheids- financiën op orde te krijgen en het begrotingstekort te laten dalen. Zo gingen vorig jaar per 1 juli in één keer alle ambtenarensalarissen met 5% omlaag. Niks geen looneisen, inflatiecorrectie of nullijn. 
  
Vandaag lees ik in El Pais, dat de premier van Spanje, José Luis Rodriguez Zapatero, zichzelf dit jaar nog eens met 15% heeft gekort. Hij verdient daarmee € 78.185,= per jaar (een ton onder de Balkenende-norm l). Zapatero is daarmee wel een leider van statuur, die veel goodwill genereert om onpopulaire maatregelen te kunnen nemen. Mijn soort regeringsleider. Chapeau ! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten