Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

woensdag 27 juli 2011

Voetbalgek

Jarenlang was Málaga Club de Fútbol een club die in de Primera División als middenmoter wel aardig meedraaide. Maar dat was het dan wel. Daar gaat nu verandering in komen. Enkele maanden geleden heeft de uit Quatar afkomstige sheikh Abdullah bin Nasser Al Ahmed Al Thani de club gekocht. Hierbij heeft hij de ambitie uitgesproken bij de eerste vier te gaan eindigen en wil Málaga Europees voetbal gaan spelen. Direct daarna zijn verschillende topspelers aangekocht waaronder Ruud van Nistelrooy. 
Binnen enkele dagen zijn onlangs alle abonnementen verkocht ! De kranten reppen over 30% meer verkoop. Als ik op de site van de club ( http://malagacf.com/taquillas/ ) kijk, verbaas ik me over de prijzen. Van mijn broer Arnold weet ik hoeveel zijn seizoenskaart bij Ajax kost. Hier liggen de prijzen bijna 2x zo hoog dan in Amsterdam. Voor Spanjaarden moet dat toch - gelet op hun veel lagere lonen - veel geld zijn.
Vorige week lees ik het wedstrijdschema. De eerste competitiedag speelt Málaga op 21 augustus a.s. thuis tegen Barcelona. Een mooie gelegenheid om met schoonschoon en voetballiefhebber Pieter die hier dan is, de sterren van dat team (Messi etc) live te zien spelen. Gisteren bij het stadion La Rosaleda in Málaga in de middaghitte, dranghekken en rijen getrotseerd en twee kaartjes kunnen bemachtigen. Het vriendelijke meisje achter de taquilla (loket) liet me op het scherm meekijken. Het waren twee van de laatste twintig ! Tien minuten later en ik had pech gehad. Om me heen veel blije gezichten.


Natuurlijk stond ik wel even te twijfelen toen ze me de kosten noemde "€ 100,00 per kaartje". Voor wedstrijden tegen topclubs worden de tarieven gewoon verhoogd. Zouden ze in NL ook eens moeten doen. Nu begrijp je ook waarom die spelers hier zoveel kunnen verdienen. Het was daar aan het loket even slikken. Maar zeg nou zelf. Barcelona, dat is toch geen gewoon voetbal meer, maar Kunst met een grote K. We hebben er zin in. 

3 opmerkingen:

  1. Ahora nos fijamos en la parte posterior del billete de escanear y subir y luego toda la impresión de los malagueños y de forma gratuita y se sientan en las sillas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hola jan ..het kost wat maar dan heb je ook wat !!
    groetjes van ons maya

    BeantwoordenVerwijderen