Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

maandag 11 juli 2011

Paarse koorts

We eten steeds meer groentes en minder vlees. De laatste tijd smullen we nog al vaak van de berenjenas (aubergines) die ik in mijn moestuin kweek. Heerlijke zoete exemplaren. Fritos (gebakken) zijn ze prima als alternatief voor aardappelen. Even door het beslag halen en de hete olijf- of zonnebloem-olie in. 
Het lekkerst zijn ze a la plancha (geroosterd). Je zal er bijna vegetariër van worden. 

Een paar weken geleden heb ik weer wat nieuwe berenjena plantjes in mijn moestuin gezet. Hier kun je ze het hele jaar door oogsten. Met een beetje mazzel kun je er zelfs een tweede jaar de paarse jongens ervan plukken. En wat is beter dan je eigen onbespoten groentes ! 

1 opmerking:

  1. Ziet er best lekker uit Jan, volgende week eens proeven, normaal vinden wij er geen smaak aan !

    BeantwoordenVerwijderen