Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 10 april 2009

2008-08-10 slangarend en eekhoorntje

Vrijwel dagelijks horen we hoog in de lucht een soort gekef. Dat blijken dan arenden en adelaars te zijn die met zijn tweetjes of driën hoog boven de campo rondcirkelen op zoek naar voedsel. Vaak afkomstig uit het natuurpark achter ons huis. Rond het middaguur zien we er weer een paar. Ik besluit een aantal foto's te nemen met mijn nieuwe telelens. Pas op de computer zie ik wat ik echt heb gefotografeerd ! Het is een slangenarend die zijn naam eer aan doet. In de vlucht verschalkt hij een enorme slang die hij kort tevoren te pakken heeft gehad. Er zitten nu veel slangen, want er zijn veel muizen en ratten. En dat komt weer omdat er zoveel rijp fruit (o.m. de cactusvruchten) in de campo voorradig is.
De foto's van de slangenarend mail ik naar vogelaarster Connie uit Uden en de locale vogelwacht meldt me, dat het toch wel heel bijzondere opnames zijn. Kijk, dat motiveert de beginnende natuurfotograaf nou om door te gaan.


Voor het beste resultaat kun je de foto's gewoon aanklikken en dan schermgroot bekijken. Je ziet, dat de arend de slang eerst met zijn poten vastheeft en vervolgens in de vlucht gaat opeten.


We zien vanavond, dat een eekhoorn niet alleen in pinetrees zit. Ze blijken enorm te houden van dadels. In Nerja spotten we er één hoog in een oude dadelpalm.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten