Welkom

Welkom op deze blog waar ik regelmatig wat publiceer over ons huidige leven als pensionados. Afwisselend in Spanje en Nederland (de foto hierboven geeft onze huidige locatie aan). Mijn berichten kunnen verder over alles gaan wat ons (me) zoal bezighoudt. Reageren op een berichtje kan altijd. In de iPod op de blog kun je achtergrondmuziek starten. Als je je email-adres invult (onder het vertaalblokje), krijg je bij elke aanpassing van deze blog automatisch een mailtje.

vrijdag 10 april 2009

2007-08-27 Nikon test en smakelijke vijgen

Van Mike en de kinderen heb ik op mijn verjaardag een nieuwe fotocamera gekregen. Een digitale spiegelreflexcamera, Nikon DX-40. En deze camera zijn we dezer dagen eens rond het huis aan het uitproberen. De handleiding bestuderen en veel, heel veel opnames maken. Hierbij wat artistiek redelijk verantwoorde plaatjes van een bloeiende acacia, een cactus met bijna rijpe vruchten, een stukje rotsmuur achter de patio, wat bloemen (o.a. lantana), een artisana bord en onze keien op de patio.




Momenteel plukken we elke dag een aantal vijgen. De boom doet het dit jaar voor het eerst heel goed. Omdat we hoorden, dat de wortels van een vijf op wel honderd meter afstand naar water en voeding kunnen zoeken, hebben we de druppelaar dit voorjaar van de boom verwijderd. Ze smaken zoals ze eruit zien, ongekend ! We hebben zoveel, dat Mike er heel veel potjes jam van maakt. Heerlijk komende winter en leuk als kadootje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten